www.darkelf.cz

  Lexikon Dark elfa

  Slovníček pojmů ze hry Dark elf

Menu

Hlavní stránka
Slovo úvodem

Seznam stránek

Seznam klanů

Lexikon

Historie

Paladinové
členové klanu
síň slávy
kontakt
heslo

Diskusní fórum

Zásobník nápadů

Začátečník radí začátečníkům

Nejlepší odkazy

Dark elf.cz
Dark elf.sk
Dark elf.eu

DE - koment
DE - pokladna
Rada starších

Akademie Darkelfa
Báje a legendy ze zemí Darkelfa
Dark elf Info
Dark elf Times
DE nápověda pro mírně pokročilé
DEfičurky
FAQ - Dark elf
Kesikovo DEsatero
Neoficiální Dark Elf FAQ
Rady pro hru DarkElf Výpočty
Výpočty Asasínů
Výpočty pro internetovou hru DE

Pán hradu
Město snů

A | B | C | Č | D | E | F | G | H | Ch | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | Ř | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž

V

v mínusu, být v mínusu - mít mínusové zisky zlata, pokud klesne zlato na účtu pod -2k zlata, začne odcházet armáda

VA - velký alianční deathmatch – vítězí aliance, která zůstane poslední

válečník - obranná jednotka rasy barbarů (verbování 50 zlatých, žold 2 zlaté, útok 4, obrana 3)

válka - pokud chceš zaútočit na sousední zemi, je výhodné jí předem vyhlásit válku; pokud není válka platná, útočná síla tvého útoku bude mít postih 30%

veleskřet - útočná jednotka rasy skřetů (verbování 200 zlatých a 10 many, žold 8 zlatých, útok 5, obrana 3)

velitel aliance - každá aliance má svého velitele (zakladatele), který přijímá (a také vyhazuje) hráče; on vede mezialianční diplomacii a na něm záleží, jestli bude vše domlouvat sám nebo dá na rady členů své aliance; nastavuje také práva pro přístup k alianční pokladně, případně sám rozděluje peníze a manu podle svého uvážení jednotlivým členům aliance (výdaje na válku, opevnění hranic celé aliance, atd.); vybírá také alianční erb a u svého má na mapě korunku

velké Kouzlo času - služba, 50 DEKů - za poplatek na tebe sešle samotný Dark Elf silné kouzlo, které zpomalí tok času po dobu jednoho měsíce a tím získáš každý den jedno herní kolo navíc; Dark Elf však jakékoliv další Kouzlo času nesešle vícekrát po tuto dobu (bojí se, že bys byl moc silný)

verb, verbování - nákup armády; nelze naverbovat veškeré obyvatelstvo, v zemi musí zůstat 20% obyvatelstva; množství je počítáno podle počtu všech postavených domů v zemi, ne zaplněných obyvateli; proto pokud dokoupíte volné domy, půjde naverbovat menší počet vojáků

verbířský stan - tuto stavbu mohou stavět pouze barbaři; za každé odehrané kolo je naverbována zdarma jedna jednotka druhého stupně; stavba postupně zverbuje veškeré obyvatelstvo země; tuto stavbu umějí používat (ne stavět) lidé; cena 1800

vlajka - ve hře je 200 vlajek, navíc hráč si může ve službách koupit svou Vlastní vlajku za DE-kredity

vlastní vlajka - služba, 16 DEKů - do tvých služeb se hlásí věhlasný vlajkonoš, který nechá zhotovit vlajku dle tvého přání a vyvěsí ji ve všech tvých zemí; dohoda platí půl roku (v menu Nastavení si můžeš nahrát svou vlajku na server)

vliv počasí - každý přepočet se mění počasí, které ovlivňuje příjem zlatých od obyvatel a příjem many od magických jednotek

VMŠ = velký magický štít - kouzlo, cena 90 many - chrání zemi před všemi kouzly; zvýší magickou obranu země o 30 procent; to je horní mez

VMV = velká magická věž - stavba; přidá 80 many každé kolo; zvýší mag. obranu země o 100% a sílu kouzel o 20%; vládci, který vlastní alespoň 7 těchto věží, se otevře v těchto zemích magická brána a on se může utkat s vojsky Dark Elfa, dobýt jeho vládnoucí zemi a tím vyhrát tento věk; cena 10000 zlatých a 10000 many

voda (řeky, moře) - nelze zaútočit na sousední zemi, jestliže hranici tvoří moře nebo tlustá řeka

vojenská - vojenská smlouva - země si pomáhají vzájemně s obranou před útoky; 30% obranné vojenské síly země přijde té druhé zemi na pomoc; pozor, 30% se počítá pouze z obranné síly vojáků, nezapočítávají se pevnosti a stavby; vojenská smlouva platí okamžitě po uzavření

VP - volný průchod - zvyšuje počet zemí, které můžeš napadnout; uzavřeš-li volný průchod se sousední zemí, tvé vojsko může napadnout další země přes tuto sousední zemi; nebo můžeš rychle přesouvat vojsko ze zázemí na frontu; smlouvy Volný průchod nelze zřetězovat, útočit lze vždy maximálně ob jednu zemi, dále ne; vzdáleným zemím nejde vyhlásit válka, proto je útok vždy slabší o 30%

VP - velká pevnost - stavba; obrana se zvýší o 100 procent a útok o 50 procent; zboří původní pevnost; cena 30000 zlatých

vrbák - magická jednotka rasy entů (verbování 200 zlatých, žold 0, útok 3, obrana 4)

VSK - vylepšené sesílání kouzel – služba která usnadňuje kouzlení

- vojenský štít - kouzlo, cena 200 many - chrání zemi před vojenským útokem; zvýší o 10 procent vojenskou obranu země; lze seslat vícekrát, horní mez štítu je 35 procent

VVŠ - velký vojenský štít - kouzlo, cena 400 many - chrání zemi před vojenským útokem; zvýší o 30 procent vojenskou obranu země; lze seslat vícekrát, horní mez štítu je 35 procent

výcvik hrdiny - nově najatý hrdina neumí skoro nic; nemá žádné artefakty; má pouze útok a obranu; zlepšovat si může osm různých vlastností; k tomu ale potřebuje mít dostatek zkušeností k výcviku; zkušenosti sbírá hrdina dobýváním zemí a ostatními hodnocenými akcemi; nově zaregistrovaný hráč získá automaticky hrdinu pro nováčky, ale bez výcviku; při zakoupení jakéhokoliv jiného hrdiny získá hráč automaticky jeden výcvik a další výcviky může přikupovat samostatně ve službách; má-li hrdina výcvik a dostatek našetřených zkušeností, může si vylepšit vlastnosti

výcvik pro hrdinu - služba, 1 DEK - výcvik pro libovolného tvého hrdinu ti nabízí velmistr řádu Moudrých hlav; pokud hrdina nasbíral dostatek zkušeností, použitím výcviku mu zvýšíš level(y) dle tvého určení

vyhodnocení kouzel - pokud jsi zakouzlil kouzlo, musíš čekat na přepočet; po přepočtu budeš mít v hlášení napsáno, jak kouzlo dopadlo; zdali bylo úspěšně seslané nebo ho obrana země odrazila; pořadí vyhodnocování kouzel přepočtem je takové, že nejprve se vyhodnocují dobrá kouzla (žlutá) a pak zlá (červená); v zemi v Hospodářství pak uvidíš, jak je země ovlivněna kouzly

vylepšené sesílání kouzel - služba, 3 DEKy - za tuto malou cenu můžeš vykoupit z otroctví slavného učence; na oplátku ti po dobu tří měsíců zjednoduší sesílání hromadných kouzel; v seznamu zemí nepřítele si zaškrtáním zvolíš země, na které chceš kouzlit, přehledně seřazeny kouzla, vyznačené země pod kletbami, a další...

výpovědka - výpovědní lhůta smlouvy, doba, která musí uplynout od vypovězení míru do prvních útoků

vysmrtit - zničit kouzly vojáky, nebo obyvatelstvo dané země (CS, SD)

vyznamenání - velitel klanu tě může za dobrý výkon nebo práci pro klan odměnit mnoha různými vyznamenáními, ale i důtkami


Poděkování zdrojům:

Nápověda hry Dark elf
Therosův Slovníček DE (na stránkách klanu Strength and honor)
webové stránky klanu Minas Tirith


(c) 2011 Pavel D. F. Hrubý, paveldf@gmail.com